Sistemi za centralno podmazivanje
Centralni sustavi podmazivanja osiguravaju redovito i automatsko podmazivanje strojeva,vozila i postrojenja. Tehnologija podmazivanja je grana koja istražuje unošenje sredstava za podmazivanje između dodirnih površina tijela u svrhu smanjenja trenja i troškova,a uštede se ostvaruju na nekoliko razina:
- smanjenje energetskih gubitaka - zbog smanjenog trenja između dodirnih točaka
- smanjenje troškova održavanja - smanjenje troškova rezervnih dijelova,manja potrošnja maziva ( ušteda 30-35%), prevencija neplaniranih zastoja
- produženi životni vijek opreme
Po relevantnim istraživanjima oko 60% ležajeva prerano otkaže, za oko 35% preranih otkazivanja glavni krivac je loše podmazivanje, a oko 20% zbog kontaminacija maziva, što znači da kvalitetno podmazivanje sprječava 55% kvarova na ležajevima.
Karakteristike centralnog podmazivanja su;
- kratki intervali između ciklusa podmazivanja
- osiguravaju optimalnu količinu masti i dugi radni vijek ležaja
- male količine maziva iz centralnog rezervoara maziva sprečavaju kontaminaciju i oštećenje brtvi ležaja
- za kritične točke podmazivanja postoji mogućnost nadgledanja
Karakteristike ručnog podmazivanja su:
- prisutnost viška maziva i kontaminacije nakon podmazivanja, oštećenje brtvi ležaja
- do slijedećeg ciklusa podmazivanja mazivo se potroši i ležaj uđe u zonu povećanog trošenja i trenja
- neke mazalne točke dostupne su samo kada je stroj u stanju mirovanja
Nudimo:
- sisteme centralnih podmazivanja za jednostavne i složene aplikacije
- tehničko savjetovanje,sustav za mjerenje projekcija
- isporuku opreme i rezervnih dijelova
- montažu sustava
- puštanje u rad,obuku i održavanje
- servis u garantnom i van garantnom roku
- opskrbu rezervnih dijelova
Centralni sustavi podmazivanja mogu se podijeliti u različite kategorije po različitim točkama gledišta.U posebnu vrstu spadaju sustavi podmazivanja cirkulirajućim uljem gdje ulje osim funkcije podmazivanja ima i ulogu hlađenja. Kao što naziv i kaže, ulje cirkulira u sustavu i jedino moguće curenje u sustavu jest kada se mijenja ulje ili nadopunjuje sustav. Cirkulacijski sustav je zatvoreni sustav, no većina sustava za podmazivanje su otvoreni krugovi gdje se koristi ulje.
Zbog potrošnje maziva za vrijeme podmazivanja ove sustave nazivamo sustave sa gubitkom maziva,a njih dijelimo prema različitim stajalištima. Pojedini sustavi su kategorizirani prema njihovoj svrsi korištenja.